სასწავლო გეგმის ნიმუში

სასწავლო გეგმის ნიმუში
(პუნქტების მოკლე აღწერა)
1. გაკვეთილის თემა
გრაფაში იწერება გაკვეთილის/გაკვეთილების ციკლის სათაური
2. სწავლების საფეხური და კლასი
მიუთითეთ, რომელი საფეხურისთვის და კლასისთვის არის განკუთვნილი აღნიშნული გაკვეთილის გეგმა;
3. ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლების სახელი, გვარი
საგნები
მასწავლებლ(ებ)ის სახელი, გვარი
მიუთითეთ ინტეგრირებული საგნები
მასწავლებლ(ებ)ის სახელი, გვარი მიუთითეთ იმ საგნის პარალელურად, რომელსაც ასწავლის
4. მოსწავლეთა რაოდენობა
მიუთითეთ კლასში მოსწავლეთა რაოდენობა
5. განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
„განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მქონე მოსწავლეების“ ქვეშ ამ შემთხვევაში, შესაძლოა, იგულისხმებოდნენ შეზღუდული შესაძლელობების მქონე, ძნელად აღსაზრდელი, სასწავლო პროგრამას ჩამორჩენილი ან წინმსწრები ბავშვები, რომელთათვის ჩვეულებრივი ტემპი მიუღებელია.
მიუთითეთ ასეთი მოსწავლეების რაოდენობა და განსაკუთრებული საჭიროებების ტიპი.
6. გაკვეთილის სასწავლო მიზნები (საგნების მიხედვით)
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები არის იმ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების ერთობლიობა, რომელსაც უნდა მივაღწიოთ გაკვეთილის/გაკვეთილების ბოლოს.
სასწავლო მიზნები არ ასახავს პროცესს, არამედ გამოხატავს იმას, რის მიღწევასაც ვგეგმავთ გაკვეთილის/გაკვეთილების ბოლოს. შესაბამისად, რა კომპეტენციები (ცოდნა და უნარ-ჩვევები) უნდა შეიძინონ მოსწავლეებმა. მიზანი იწერება კონკრეტულად, მარტივად და რეალისტურად. მაგალითად, გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები: გაიგებენ, ახსნიან, აღწერენ, შეადარებენ, შექმნიან, გაანალიზებენ, პრობლემას გადაჭრიან, შეაფასებენ, გამოიკვლევენ და ა.შ.
მიზნები უნდა აღიწეროს ინტეგრებული საგნების მიხედვით ცალ-ცალკე.
„გაკვეთილის სასწავლო მიზნები“ უნდა უკავშირდებოდეს მომდევნო გრაფაში („ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი“) წარმოდგენილ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ საგნობრივ სტანდარტებს.
7. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
ამ უჯრედში ჩასაწერად ეროვნული სასწავლო გეგმიდან უნდა გადმოიტანოთ შედეგ(ებ)ი და ინდიკატორ(ებ)ი (როგორც კონკრეტული საგნის, ასევე ისტ-ის), რომელთა მიღწევასაც უწყობს ხელს თქვენს მიერ დაგეგმილი გაკვეთილი.
მაგ.:
გეო. IX. 2. მოსწავლე ახასიათებს და აანალიზებს საქართველოს ბუნებრივ პირობებს.
ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს ფიზიკურ-გეოგრაფიულ პარამეტრებს შორის და მსჯელობს მათ გეოგრაფიაზე (მაგ.: საქართველოს რელიეფის ფორმებს და ჰავის თავისებურებებს უკავშირებს ჰიდროგრაფიული ქსელის ჩამოყალიბება-გავრცელებას); ამ მაჩვენებლების მიხედვით ადარებს დასავლეთ და აღმოსავლეთ საქართველოს
ინტეგრირებული გაკვეთილის შემთხვევაში მიუთითეთ შედეგები ცალ-ცალკე ყველა საგანის მიხედვით;
8. თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო)
თანმიმდევრობა არის ჩატარებული გაკვეთილის/გაკვეთილების პროცესის თანმიმდევრული აღწერა.
გაკვეთილის პროცესი აღიწერება გაკვეთილის დაწყებიდან მის დასრულებამდე: ქმედებების თანმიმდევრობა, რატომ კეთდება, რას აკეთებს მასწავლებელი, რას აკეთებენ მოსწავლეები, როდის და როგორ ხდება ჯგუფური, ინდივიდუალური, თუ წყვილებში მუშაობა, როდის ფასდებიან მოსწავლეები და ა.შ.
აქტივობები უნდა აღიწეროს ცალ-ცალკე და მიეთითოს ხანგრძლიობა წუთებში.
შენიშვნა:
თუ წარმოდგენილი გეგმა ასახავს ერთზე მეტ გაკვეთილს (გაკვეთილების ციკლს), ამ პუნქტში უნდა აღიწეროს თითოეული გაკვეთილი ცალ-ცალკე, ერთმანეთის მიმდევრობით.
მაგ.
გაკვეთილი 1 - საგნის დასახელება - ისტორია
გაკვეთილის თანმიმდევრობის (აქტივობა და დრო) აღწერა
გაკვეთილი 2 - საგნის დასახელება - გეოგრაფია
გაკვეთილის თანმიმდევრობის (აქტივობა და დრო) აღწერა
ა.შ.
9. შეფასება
მიუთითეთ, რა ფორმით ამოწმებთ სასწავლო შედეგებს.
აღწერეთ შეფასების რა ტიპ(ებ)ს (განმავითარებელი, განმსაზღვრელი, ინდივიდუალური, ჯგუფური...) იყენებთ;
ამისათვის, სასურველია, წინასწარ გაამზადოთ შეფასების რუბრიკა/ შეფასების ფურცელი, რომელიც გაკვეთილის გეგმას ცალკე დოკუმენტის სახით დაერთვის.
ამასთან ერთად, ინტერნეტიზირებული სკოლები შეფასების რუბრიკებს აქვეყნებენ lemill.net-ზე „მასალების“ განყოფილებაში და ამ გრაფაში უთითებენ მის ბმულს.
10. საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები

ტექნიკა და ინსტრუმენტები - შესასრულებელი აქტივობის გათვალისწინებით უნდა მიუთითოთ, თუ რა ტექნიკა და დამხმარე ინსტრუმენტები გჭირდებათ გაკვეთილზე (მაგ.: კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი, გლობუსი, კოლბა და ა.შ.)
კომპიუტერული ტექნიკის გამოყენების შემთხვევაში: იმის გათვალისწინებით, რომ კომპიუტერული ლაბორატორიები მრავლად არ გვაქვს სკოლებში, მიანიშნეთ, იქნებოდა თუ არა შესაძლებელი იმავე გაკვეთილის ჩატარება, ვთქვათ, 3 ან 1 კომპიუტერის არსებობის შემთხვევაში. თუ არა, მიანიშნეთ: მიზანშეწონილი არ არის მსგავსი გაკვეთილის ჩატარება კლასში 3 კომპიუტერის არსებობის შემთხვევაში.
ინფორმაციის წყაროები (ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვა..)
მიანიშნეთ წყაროები, რომლებიც გამოიყენეთ გაკვეთილის მომზადების, მსვლელობის დროს (მაგ. წიგნები, ალბომები..).
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
მიუთითეთ ის კომპიუტერული პროგრამები (მაგ. OpenOffice.Org Presentation, OpenOffice.Org spreadsheet, gimp, და სხვა.. ), ვებ-გვერდები და სხვა ელექტრონული რესურსები (Flickr.com, maps.google.com, earth.google.com, wikipedia…), რომლებსაც იყენებთ თქვენ და მოსწავლეები გაკვეთილისთვის.

შენიშვნა: საგაკვეთილო გეგმა უნდა შეივსოს ქართულ ენაზე. თუ გაკვეთილი უკავშირდება ენების სწავლების შედეგებს, სასწავლო მასალები (სავარჯიშოები, ტესტები და სხვ.) წარმოდგენილი უნდა იყოს იმ ენაზე, რომლის სწალებაც მიმდინარეობს.



Learn past tense verbs in a funny and effective way!


lesson plan

Lesson Topic: Sound and pictures
  Aims:
Main aim:
  • By the end of the lesson students will get introduced to a new text about old and new machines that plays music.
Subsidiary aim:
• Children will understand and learn new vocabulary, listen to the new text, practice reading the information and answer the oral comprehensive questions.


stage aims:
Procedure
Materials
Interaction
Timing
Lead - in
show poster of old  and new machines that plays music and ask students:
What do you see in the pictures?
Can you name any of the objects?
Have you seen such kind of machines?
poster

teacher - students
  5 min.
Vocabulary input
Use pad let presentation and explain the new word, teacher points to each picture and student reads the word and the information about the word.
https://padlet.com/eleniko/aw1xkzpgxkf3




digital support padlet.com
teacher students
 5-7min.
Pre reading

Reading the text




Further practice in listening and reading


Children listen to the text and follow in their books.
Children read the text paragraph by paragraph and translate with the help of the teacher.
Children highlight the new words and write them down.
Teacher asks questions to find out if they understand the content.
Teacher puts flashcards on the board and the word cards scrambled underneath. Children volunteer to match the objects and word cards. Class reads all the labels again.
CD track 46

textbook

dictionary

flashcards

word cards
teacher -students
3min.


15min.


4min.


3min.
Controlled check
Teacher divides the class into groups and gives each group a pack of cards one by one and students say the names of the items on the cards.  If they remember the names of machines they place the card in front of them, if not, they put it back under the pack of cards. In the end the winner is the group who has the most cards.
word cards
teacher-students
5-8min.
Feedback and homework
Teacher asks questions to make sure students understood the new items from the text
Teacher encourages the class to learn the selected vocabulary from unit 5 dictionary 3.

teacher -student
2-3min.

test for grade 2

Grade    ------2-------
Name    ---------------------------

1.     Fill in a or an   (ჩასვით a და  an არტიკლები)
2.     ---- banana                                                11.----bird
3.     ----zebra                                                     12.----sheep
4.     ----octopus                                                13.----insect
5.     ----bee                                                        14.----umbrella
6.     ----horse                                                     15.----envelope
7.     ----onion                                                     16.---- computer
8.     ----cake                                                        17.---- cushion
9.     ----orange                                                    18.----armchair
10.                        ----elephant                                      19.----train
11.                        ----cow                                             20.----apple
                                                                                                                       20  ------
2. Fill in he, she, it, we, you, they  ( ჩასვით პირის ნაცვალსახელები)
1. Maria -----------                       10. frog --------
2. Bob -------------                        11. Tom and I ----------
3. hat------------                           12. you and Ann -----------
4. man ---------                            13. mum and dad ------------
5. dog------------                           14. a boy ----------
6. you and I ----------                    15. a girl--------------
7. bus ---------                               16. girls -----------
8 . buses ---------                           17. an umbrella ------
9. Meg and Tom -----                                                                                 17 ------
3. Fill in am, is, are  ( ჩასვით am, is, are  )
1.     I ----------  Ann.
2.     We ----------- sisters.
3.     She ---------- a doctor.
4.     You -------- a singer.
5.     It ---------- lion.
6.     They --------- tigers.
7.     Ben and Joe --------- brothers.
8.     Sarah and I ----------- friends.
9.     I --------- a pupil.
10.             Children ------ happy.
11.            The dog ------- running.
12.             The cats -------- jumping.
13.             The bird ----- singing.
14.             The boy ------ laughing.
15.             The girls ------- playing a game.
16.             He ----- sad.
17.             You and Sam ----- funny.
18.             The boy and the girl ---- holding hands.
19.             We ----- helping   mum.
20.             Today it ----- mum’s birthday.
                                                                                                     20--------

4. Find the correct translation.  ( იპოვეთ სწორი თარგმანი)
1.   კიბე                a.  carry     b. box       c. slide      d. ladder
2.  გაწმენდა        a. wash       b.  clean     c.see     d. play
3.  მოკრეფა         a.  catch       b. go      c. pick         d. jump
4.  ცეკვა               a.  sing           b. laugh     c. run       d. dance
5.   საქანელა         a. swing       b. slide     c. roundabout     d. hands
6.   ქვა                     a. circle     b. stone    c. lights     d. steps
7.  ყურება               a. come    b. brush    c. watch    d. wash
8. წაღება                 a. pick    b. help     c. throw     d. carry
9. ხტომა                 a. cook    b. hop     c. play     d. swing
10. წრე                    a. circle     b. stone     c. game     d. chess 
11. გარეცხვა          a. day   b. Monday    c. wash    d. climb
12. სასრიალო       a. slide   b. round    c. square    d. Tuesday
13. სირბილი        a.  hop    b.  skip    c. run     d. sit
14.  თამაში            a. shout    b. laugh   c. quiet   d. play
15. მშვენიერი       a. flowers    b. fat    c. short    d. beautiful.
                                                                                                                     15 ------5. Match singular nouns with plurals.  ( დააკავშირეთ მხოლობითი მრავლობითთან)
1.     baby                                                    a. games
2.     sheep                                                   b. children
3.     woman                                                c. mice
4.     game                                                    d. babies
5.     brush                                                   e. glasses
6.     child                                                     f. sheep
7.     watch                                                   g. women
8.     lorry                                                     h. brushes
9.     mouse                                                  i. watches
10.                         glass                                                    j. teeth
11.                         person                                                k. people      
12.                         tooth                                                  l. lorries                                       12----
6. Find the correct spelling for the words. (იპოვეთ სწორად დაწერილი სიტყვა)
1.     a. picature       b. picture    c. piture     d.peture
2.      a. fotball         b. footbol     c. football     d. futbal
3.        a. carrot        b. corrot    c. carot     d. carret
4.      a. bas               b. bos     c. bus    d. sub
5.       a. cach        b. cotch     c.  cath        d. catch
6.       a. game       b. gema      c. gam      d. gime
7.       a. playround       b. playground      c. pleygraund  d. play grond
8.       a. baen       b. been     c. bean     d. biin
9.       a. make     b. meak      c. kame      d. meka
10.                           a. striit      b. streat       c. straet     d. street
11.                            a. bok      b. book   c. bouk   d.   buuk
12.                          a. house   b. hause     c. hease    d. hous
13.                           a. trow     b. thraw      c. throw     d. thrau
14.                           a. grendpa     b. grandpe     c. drondpa      d. grandpa
15.                           a. tuday    b. today    c. todey      d. today
16.                           a. balloon    b. bollon      c.boloon    d. baloon

                                                                                              

სპექტაკლის პრეზენტაცია

დავალების აღწერა: მოსწავლეებს ევალებათ, ჯგუფურად მოამზადონ და გაითამაშონ ზღაპრების „წითელქუდა“ და "წითელცხვირა ირემი რუდოლფის" სცე...